09/03/2018

Myynti- ja markkinointistrategia

Myynti- ja markkinointistrategia

Tiesitkö, että yritykset jotka osaavat hyödyntää markkinoinnin ja myynnin koko potentiaalin kasvavat tuplasti enemmän kuin muut?

Markkinointistrategia – PK-yrityksen tärkein strategia

Markkinointistrategia on PK-yrityksen tärkein ja usein myös tarkkaan mietitty strategia. Sillä pääsee jo todella pitkälle. Strategia antaa päivittäiselle johtamiselle ja tekemiselle selkänojan ja ennen kaikkea kohdistaa resurssit sinne missä on paras tuotto. Bonuksena markkinointistrategia sisältää myös myyntibudjetin, joka on useissa tapauksissa kaikkien budjettien äiti. Lähes aina kaikki budjetointi lähtee siitä.

Yksinkertaistettuna markkinointistrategia vastaa siihen, missä pelataan ja miten voitetaan.

Markkinointistrategia tulee sisältää seuraavat asiat:

  • Trendi?– Mitkä ovat nousevat trendit toimialallasi?
  • Kuka?– Ketkä ovat kohderyhmää? Segmentointi ja targetointi
  • Mitä?– Mitkä ovat tavoitteet kohderyhmän keskuudessa?
  • Kuinka?– Miten aiomme voittaa? Positiointi

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme.